Viva la Vida! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu Viva la Vida! - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu

Viva la Vida!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 Oktober 2013 | Nederland, Almere Stad

Nou nog maar 2 nachtjes slapen en dan vertrek ik naar het zonnige Zuid-Amerika! Zoals iedereen van mijn gewend is ben ik er nog lang niet klaar voor en wordt mijn to-dolijst alleen maar langer maar ach mañana mañana zullen we maar zeggen. Het wordt nog een feest om, chaoot als ik ben, al mijn spullen in 1 backpack te krijgen maar gelukkig duik ik niet meteen in de middle of nowhere (en heb ik de grootste backpack gekocht die ik kon vinden).

De hele maand november zal ik in Braganca Paulista verblijven,een stadje in de buurt van Sao Paulo. Ik heb daar al contact met een paar hele leuke andere geneeskundestudenten die een stage + sociaal programma voor mij hebben geregeld. De slaapplek/verblijf is nog enigszins onduidelijk maar wie zegt dat ik überhaupt tijd zal hebben om te slapen? Ik loop stage op de kinderafdeling in het universitair ziekenhuis daar. Hopelijk zit mijn gebrekkige (of eigenlijke afwezige...) Portugese taalkennis me niet al te veel in de weg en ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit om in mijn witte jas achter een Portugese arts aan te hobbelen :D! (voor de echte enthousiastelingen hier nog een linkje met informatie over mijn stage: http://wiki.ifmsa.org/scope/index.php?title=Bragan%C3%A7a_Paulista_%E2%80%93_SP_%28USF%29 )

Verder heb ik nog totaal geen idee wat ik allemaal ga doen en wie ik zal tegenkomen maar dat maakt het juist zo leuk! Ik heb al heel veel dingen bedacht die ik absoluut wil doen maar mijn spaarrekening en tijd zijn helaas enigszins beperkt. Mijn enige doel is zo veel mogelijk te beleven en de landen + mensen echt te leren kennen (ohja en natuurlijk veilig terug te keren naar Nederland). Ik kan niet wachten!!!

Ik zal zo veel mogelijk jullie op de hoogte proberen te houden via dit blog en andere social media.

Heel veel liefs,

Claudia

ps. Alvast excuses voor de grammarnazi's onder jullie, spelling is niet mijn sterkste punt :P.

  • 29 Oktober 2013 - 18:01

    Melvin:

    Veel plezier!!

  • 29 Oktober 2013 - 18:49

    Raoul:

    *grammar Nazis

  • 29 Oktober 2013 - 20:16

    Marlies:

    Kijk uit naar je belevenissen op dit weblog !!

  • 30 Oktober 2013 - 00:06

    Leonoor:

    Heeel veel plezier Claudia! Geniet van alles X

  • 30 Oktober 2013 - 07:31

    Papa:

    Hoi meis, vanuit Londen nog een laatste tip: check nog even de noodzaak van een adapter voor je opladers. Hier in de UK past bijvoorbeeld de europese aansluiting niet. Tot vanavond, nog een keer knuffelen, snik...

  • 03 November 2013 - 22:37

    Michel:

    Hi Claudia,
    Goede reis gehad.
    Ik hoop dat je "onderdak" hebt gevonden en ben benieuwd naar je eerste indrukken.
    Groet uit Lent.
    Lotte, Stijn en Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Reisverslag van mijn reis naar Zuid-Amerika. Ik zal 1 maand stage lopen in Braganca Paulista op de kinderafdeling en vervolgens 3,5 maand lang de rest van het continent verkennen!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 5662

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Maart 2014

Op avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: