:) - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu

:)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 Januari 2014 | Argentinië, Salta

¡Hola!

Alleer een tijdje verder en heel wat kilometers... genoeg te vertellen dus :D!

Om te beginnen was ik een paar dagen in Montevideo. Op zich een leuke en mooie stad maar er was verder niet super veel te beleven.  Gelukkig had ik leuke roomies om de avonden mee door te brengen maar echt spannend was het niet. Na montevideo ging ik door naar het pittoreske Colonia. Een heel klein dorpje maar ontzettend mooi en gezellig.  Mijn hostel was super en de mensen daar ook! De eerste dag heb ik voornamelijk in het hostel doorgebracht en alle reisverhalen met de anderen uitgewisseld.  Ik had het geluk dat 3 langere tijd in Buenos Aires hebben gewoond dus ik kreeg meteen de beste tips :). Helaas was ik de volgende dag behoorlijk ziek. Net de dag dat ik moest uit checken en met de boot naar BA, dat kon ik inmiddels niet meer afzeggen tenzij ik 50e betaalde dus daar had ik nou ook weer geen zin in. Gelukkig had ik daar dus andere hele lieve backpackers en ontmoet, 1 stond er zelfs op mij af te zetten bij de boot en mijn tas te dragen, echt fantastisch op zo'n moment!

Eenmaal in BA voelde ik me gelukkig al stukken beter. Ik werd meteen verliefd op deze stad: zoveel mooie gebouwen, markten, een geweldig uitgaansleven... waar het in uruguay vooral heel relaxed was is ba een en al energie! Mijn hostel was echt geweldig. Elke avond werden er feestjes gegeven en vervolgens kon je om 2u naar de clubs (voor 2en is het daar uitgestorven). Het hostel was behoorlijk groot en iedereen is heel open. Er zijn altijd andere backpackers om een praatje mee te maken of samen iets te ondernemen. Alhoewel ik dus alleen reis voel ik me eigenlijk geen enkel moment alleen! Naast de vele feestjes heb ik overdag ook de mooiste wijken van ba ontdekt. Markt in san telmo, prachtige begraafplaats in recoleta, shoppen in florida street, de presidentiële vertrekken bij plaza de mayo, de kleurrijke huisjes en tango in la boca en nog veel meer :). Natuurlijk kon ik een echte tangoshow niet overslaan en samen met wat Aussies uit het hostel heb ik tangoles gehad, een heerlijk diner en daarna de tangoshow zelf. Echt een fantastische avond :). Een andere avond ben ik met alle kamergenootjes naar een improvisatie show geweest van een drumband. De muziek was heel goed en iedereen stond te dansen (zelfs de wat stijvere toeristen waagden zich eraan ;)) ik had nog wel veel langer willen blijven maar helaas is Buenos Aires niet goedkoop en ik had al weer een couchsurfhost in Rosario! Het enige minpunt vond ik dat, hoe geweldig iedereen ook was, ik al maar internationals ontmoette en eigenlijk geen argentijnen. Vandaar dat ik nu wilde couchsurfen. Mijn host was perfect: heel enthousiast over de stad en super gastvrij! Ook is hij daar nogal bekend met het nachtleven wat ik ook wel kon waarderen ;). Daarna op naar cordoba waar ik helaas tegen een lichtelijk probleem aanliep: de limiet van mijn creditcard was bereikt... nou denk je dat dat niet zo erg is aan het eind vd maand maar helaas duurde het verwerken 1.5week waarin ik dus niks aan mijn creditcard had. Ook mijn wereldpas was nogal waardeloos aangezien de banken afgewisseld maar een klein bedrag wilde geven en dat ongeveer eens in de drie dagen(met wel tien euro aan bankkosten :/). Daarom ben ik wat langer in cordoba blijven hangen tot ik genoeg geld had verzameld om verder te gaan naar iguazu. Cordoba was een hele leuke stad maar door hitte en geldgebrek heb ik niet bijster veel uitgevoerd. Kerstavond was heel gezellig in mijn hostel maar ipv kerstbomem kadootjes en gourmet hadden we bbq vuurwerk en champagne :p. Vervolgens ging ik door naar een van de highlights: de watervallen van iguazu! Heel toeristisch en behoorlijk duur maar het is het allemaal waard. Het uitzicht is prachtig, overal lopen diertjes en je kan met de speedboat zelfs onder de watervallen door. Het gebied is enorm groot en de foto's doen het totaal geen recht...

Behoorlijke opsomming inmiddels van alle bestemmingen dus ik beloof plechtig de volgende keer wat snellere update te geven :).

Hasta luego

Xx

  • 12 Januari 2014 - 13:58

    Ans:

    Hallo claudia,

    Even een klein berichtje vanuit nijmegen.

    Ik heb je reisverslag tot en met argentinie gelezen.
    Het lijkt me een heel leuke reis met veel belevenissen.
    Ik jhoop dat je verder geen ziektes oploopt

    Hier gaat alles goed op een klein griepje na.

    Tot een volgende keer en nog veel plezier zo ver weg.

    Groetjes opa en oma.

  • 12 Januari 2014 - 22:55

    Franc En Marlies:

    Hi claudia,
    Lezen net je verslag en leuk te lezen, vooral over de voor ons herkenbare plekken in BA.
    Wij zijn net terug uit Cuba, geen makkelijk land, en helaas niet echt aan te raden tenzij je een strand all inclusive hotel boekt, maar wie wil dat ...
    Het gaat je goed en tot je volgende update
    Groetjes marlies en franc

  • 02 Februari 2014 - 12:02

    Patricia:

    Hoi Claudia,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele plezierige dag daar aan de andere kant van de wereld.

    Geniet ervan.

    Groetjes

    Patricia, Michel, Janine, Susanne en Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Reisverslag van mijn reis naar Zuid-Amerika. Ik zal 1 maand stage lopen in Braganca Paulista op de kinderafdeling en vervolgens 3,5 maand lang de rest van het continent verkennen!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5646

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Maart 2014

Op avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: