Baby's, Rio en EHBO - Reisverslag uit Bragança Paulista, Brazilië van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu Baby's, Rio en EHBO - Reisverslag uit Bragança Paulista, Brazilië van Claudia Woerkom - WaarBenJij.nu

Baby's, Rio en EHBO

Blijf op de hoogte en volg Claudia

24 November 2013 | Brazilië, Bragança Paulista

Hoi allemaal!

Ja het is een groot cliché, maar de tijd vliegt hier! Ik ben al weer 3 weken onderweg en dus nog 'maar' 16 te gaan.

Na mijn laatste blog heb ik een paar dagen meegelopen op de baby's. In 1 woord: fantastisch :). Want wie smelt er nou niet weg bij zoveel schattige pasgeboren kindjes? Ook heb ik mijn eerste keizersnede mogen bijwonen, echt heel bijzonder om te zien maar ik zal voor jullie welzijn jullie de bloederige details besparen ;).

Vanwege de feestdagen hier kon ik donderdag al op naar Rio. Zoals de meesten mij kennen ging ik woensdag pas mijn uitstapje regelen met enige stress tot gevolg. Ik had namelijk niet helemaal rekening gehouden met het feit dat ongeveer half Brazilië naar Rio afreist in die periode met als gevolg dat geen enkel hostel meer een bedje voor me had, op de 1e nacht na. Gelukkig is daar mijn redder in nood: couchsurfen! Na snel een verzoek om een slaapplek verstuurd te hebben kreeg ik bijna direct respons, yeeh! Rio was door de drukte een grote chaos toen ik aankwam. Na letterlijk 2.5u file voor de busterminal en vervolgens 2u wachten op een taxi (en dat bij een hysterische vrouw die beweerde dat er überhaupt geen taxi's meer zouden rijden en dat er inderdaad ook totaal geen andere manier van ov was om bij mijn hostel te komen...) kon ik eindelijk mijn bedje opzoeken. De volgende ochtend vroeg op weg naar pao de acucar en daar bleken alle beweringen over hoe mooi Rio wel niet is meer dan waar. Drinkend uit een kokosnoot op het strand met prachtig uitzicht...heerlijk :))! Smiddags ontmoette ik mijn couchsurfhost en werd ik meteen uitgenodigd voor de bbq op het dakterras met de andere bewoners van het appartementengebouw. Ik werd ontzettend gastvrij ontvangen en kreeg zelfs mijn eigen kamer. Na de gezellige bbq wilde ik toch nog even Rio verkennen dus ben ik naar Christo Redentor gegaan en vervolgens bij zonsondergang naar Copacabana, 1 van de bekendste stranden. De buurt waar ik verbleef is erg arm en helaas kon ik s avonds niet alleen over straat maar mijn host nam me mee naar de uitgaanswijk van Rio naar een traditionele bar waar ze de forro (soort salsa) dansen. Ondanks mijn gebrek aan danstalent heb ik me toch erg vermaakt. De volgende dag heb ik een tour gekregen langs de favo plekjes in rio van mijn host en zelf nog wat sightseeing gedaan. Helaas heb ik moeten concluderen dat het ook in Brazilië nog wel eens regent, en nog behoorlijk ook door het tropische klimaat. Dus ik heb me toch maar over mijn tegenzin heen gezet en, jawel, een paraplu aangeschaft... zondag was zo'n tropische regenbui dus op wat cultuursnuiven in een museum na heb ik niet heel veel gedaan.

Maandag stapte ik weer in de bus richting huis want dinsdag ging mijn wekker alweer om 5u! Ik ben nou niet echt een ochtendmens maar ik was wel erg benieuwd naar de ehbo en omdat hier vrij weinig te doen is moest ik daar voor naar Campinas (ong anderhalf uur rijden). De ehbo was gelukkig wel heel leuk en in dit ziekenhuis hadden ze wel koffie dus dat kon ik ook erg waarderen op de vroege ochtend. De ziektebeelden waren heel verschillend, van een jongetje met wormen onder zijn hoofdhuid die verwijderd moesten worden tot longontstekingen en heel wat buikvirussen. Helaas heb ik daar 1 van mee naar huis genomen dus woensdag en donderdag heb ik voornamelijk in bed doorgebracht (zelfs een feestje met gratis drankjes afgezegd, nou dan weet je wel hoe erg ik er aan toe was ;) )

Nu alweer het laatste weekje in braganca paulista dus morgen ga ik mijn verdere plannen vastleggen! Vermoedelijk ga ik volgend weekend richting de kust van Uruguay en dan zuidelijk richting Argentinië :)!

Ps Hopelijk lukt het morgen wat foto's te uploaden maar helaas is mijn internet behoorlijk traag.

Liefs!!

  • 24 November 2013 - 09:06

    Marlies:

    Hé Claudia,
    Weer een leuk verslag van je, en via het couchsurfen kom je mooi in contact met de locals.
    Je ziet zo op een veilige manier ook plekken waar de toeristen niet komen, dus helemaal leuk.
    Ben blij dat je weer opgeknapt bent en wens je heel veel plezier nog .
    Tot schrijfs...
    Liefs Marlies en Franc

  • 24 November 2013 - 10:12

    Papa:

    Hoi meis,

    Goed verslag! Wij horen tussendoor natuurlijk al het een en ander, maar het is leuk om te lezen. Gisteren bijna bevroren langs een hockeyveld, dus ondanks een tropische bui toch wel jaloers op jouw zomers weertje. Sinterklaas komt er al weer aan en daarmee drukke weken en veel avondverplichtingen. Wel leuk. Maandagavond met mama naar de de uitreiking van de IJ-prijs (voor ondernemers) in het Rijksmuseum en donderdagavond commissarissendiner in de Ambtswoning. Vandaag in de nieuwe auto met tig-honderd bierpullen naar Leeuwarden. De lokale studenten daar drinken zich komende week warm en je zus heeft een prominente logistieke functie om dit mogelijk te maken. Broertje gaat aan zijn eerste SE-week en als dat net zo goed gaat als het hockey gister (3-1) gewonnen, wordt het een mooie week,

    dikke kus, Pap, vanavond nog ff skypen?

  • 25 November 2013 - 23:18

    Michel:

    Hi Claudia,
    Klinkt goed dat couchsurfen in RIO.
    Is dat ook voor alleenstaande mannen van 44?
    Groet en geniet van alle indrukken.
    Michel

  • 29 November 2013 - 10:14

    Chantal:

    Hoi Claudia,
    Wat leuk om je verslagen tot nu toe terug te lezen. Wat een avontuur en het mooie is dat het elke keer nog goed komt. Mooi dat je zoveel mensen ontmoet en ervaringen op kan doen. Voor je studie maar zeker ook de andere culturen, de omgeving en al het andere moois.
    Ben een beetje jaloers. Eenmaal wat ouder blijkt het toch wat lastiger te plannen te zijn....
    Geniet van alles wat er op je pad komt! Pas goed op jezelf maar vooral enjoy. Chantal x

  • 04 December 2013 - 20:48

    Michel:

    Hi Claudia,

    Leuk je even te hebben gezien via Skype.
    Opa en oma op internet, wie had dat gedacht. Je vader had het goed geregeld.
    Benieuwd waar je nu bent belandt? Uruguay?
    Ondanks dat je altijd mensen om je heen hebt, vraag ik me toch af of je je soms niet alleen voelt? Lijkt me ook heerlijk om alle indrukken ter plekke te delen met iemand. Wie weet, tref je andere reizigers.
    Groet uit een koud Lent en kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groet, Michel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Reisverslag van mijn reis naar Zuid-Amerika. Ik zal 1 maand stage lopen in Braganca Paulista op de kinderafdeling en vervolgens 3,5 maand lang de rest van het continent verkennen!

Actief sinds 28 Okt. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5639

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Maart 2014

Op avontuur door Zuid-Amerika

Landen bezocht: